آموزشگاه آرایشگری مراقبت و زیبایی قصر مانلی

آموزشگاه آرایشگری ارائه دهنده مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

آموزشگاه آرایشگری مراقبت و زیبایی قصر مانلی

آموزشگاه آرایشگری ارائه دهنده مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

برای داشتن یک آرایش خوب چشم ابتدا باید تقسیم بندی ناحیه چشم و ابرو را برای ترکیب سایه مناسب شناخت سپس با فراهم آوردن ابزار اولیه آرایشی مانند قلمو های پایه و انتخاب سایه های مناسب کار آرایش را شروع نمود.

 

ناحیه چشم و ابرو به قسمت های کلی زیر تقسیم می شوند:

 

گوشه داخلی، تای پلک و قسمت V شکل خارجی

 

قسمت استخوانی و برجسته بالای چشم و خط پلک پایینی

 

خط پلک بالایی و قسمت داخلی پلک پایین

 

قسمت هایلایت و خط مرزی آرایش چشم ( کل آرایش سایه چشم پلک بالایی نباید از این مرز خارج شود)

 

پس در کل نقشه یک آرایش چشم کامل به صورت زیر می باشد:

 

برای آرایش چشم ها شما باید سایه زدن، خط چشم کشیدن و طرز صحیح ریمل زدن را بدایند و سپس شروع به آرایش چشم هایتان کنید.

 

حال متناسب با انواع مدل چشم ها آموزش آرایش آن ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

1- چشم گود و ریز

برای درشت جلوه کردن چشم ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن. چون به طور کلی وقتی خط چشم پایین را بکشید چشم ها درشت تر جلوه می کنند. یک روش دیگر برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده از خط چشم سفید است. داخل پلک پایین تان را با مداد سفید خط بکشید. حتما از یک مداد نرم استفاده کنید تا پلک تان آسیب نبیند. استفاده از ریمل در مژه های پایین چشم هم باعث می شود که چشم ها بزرگ تر به نظر برسند. البته نکته مهم این است که چطور به مژه های پایین ریمل بزنید. اول مژه های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه های پایین را هم ریمل بزنید. بهتر است از ریمل هاى حالت دهنده استفاده کنید. فرچه ریمل تان را عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایین تان عقب و جلو ببرید. خط چشم های به رنگ های زیتونی، نیلی و قهوه ای هم گزینه های مناسبی برای درشت تر نشان دادن چشم ها هستند.

 

2- چشم گرد

در چشم‌های گرد اصولا مساحت پشت پلک به نسبت سایر مدل های چشم بیشتر است. برای چشم‌های گرد می‌توانید با یک مداد چشم کاملا نرم داخل چشم را خط بکشید تا فرم زیبایی به چشمتان بدهید. سپس با یک خط چشم کاملا مشکی، خطی نسبتا پهن با یک دنباله کوچک روی پلکتان کشیده و مژه ها را به خوبی ریمل بزنید.

 

3- چشم بادامى

برای کشیدن خط چشم بهتر است از انواعی که قابلیت محو شدن داشته باشند، مثلا از مدل های مدادی، استفاده کنید تا بتوانید ظاهری طبیعی تر به چشمانتان بدهید. خط چشم را کاملا نزدیک به خط مژه بکشید و به سمت خارج چشم محو کنید تا چشمان دودی و زیبا داشته باشید. اگر به خط چشم گربه‌ای علاقه دارید آن را خیلی نازک بکشید و چند میلی‌متر خارج از چشم امتداد دهید. برای چشم‌های بادامی باید به نحوی از سایه استفاده کنید که در پلک های شما حالت عمق ایجاد کند. بنابراین استفاده از رنگ‌های خنثی در خانواده خاکستری و قهوه ای توصیه می‌شود.

 

4- چشم گربه اى

این مدل چشم‌ها حالت کشیده ای دارند که که در گوشه‌ها کمی به سمت بالا می‌روند. بعد از زدن سایه چشم به کل پلک، خط چشمتان را کاملا در امتداد خط مژه ها بکشید تا آرایشتان زیباتر دیده شود.

 

5- پلک افتاده

در این حالت، پلک بالا کمی روی چشم سنگینی کرده و آن را می پوشاند. برای این مدل، بهتر است زیر ابرو و اگر مایل هستید تا نزدیک چشم از سایه هاى شیمرى استفاده کنید. البته در رنگ هاى ملایم و روى پلکتان نیاز به استفاده از سایه نیست. کافیست یک خط چشم باریک و بدون دنباله کاملا نزدیک به خط مژه هایتان بکشید.

 

اگر بخواهید از هنر آرایش و گریم  برخوردار شوید بهتر است به بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه مراجعه کرده و در دوره های گریم و آرایش آن ها شرکت کنید. آموزشگاه قصر مانلی با بهترین اساتید و حرفه ای ترین مدرسان در حال برگزاری انواع دوره های آرایش و پیرایش می باشد.

 

  • قصر مانلی

پرایمر چیست؟

۱۵
ارديبهشت

پرایمر چیست؟

اگر چه پرایمر مدت هاست که وارد دنیای آرایش شده است، اما با این وجود هنوز هم بسیاری از افراد با آن آشنایی نداشته و از آن استفاده نمی کنند. بعضی دیگر از افراد نیز این مرحله از آرایش را به طور کامل نادیده می گیرند؛ چراکه تصور می کنند به آن احتیاجی ندارند یا اصلا نمی دانند چگونه باید از آن استفاده کنند. در هر صورت باید بدانید که استفاده از پرایمر باعث می شود آرایش صورت تان دوام بیشتری داشته باشد.

وظیفه اصلی پرایمر یا زیرساز آرایش چیست؟

 پرایمر، لایه زیرین آرایش ما را تشکیل می‌دهد و کمک می‌کند که مواد آرایشی، ثابت بمانند و بافتی یکدست داشته باشند.

البته پرایمرها علاوه بر زیرسازی آرایش و آماده کردن پوست برای آرایش، ویژگی‌های متعددی دارند که جنبه‌ی مراقبتی دارد.

حتی استفاده از برخی پرایمرها به تنهایی، می‌تواند ظاهری جذاب‌تر و یک‌دست‌تر به پوست صورت بدهد.

 این ویژگی به خصوص برای کسانی که اهل آرایش‌های غلیظ نیستند و فقط می‌خواهند پوستی با ظاهری شفاف و یکدست داشته باشند مناسب است.

در واقع پرایمرکاربردی دوگانه دارد. هم زیرساز آرایش است و هم جنبه مراقبت از پوست دارد.

برای اطلاع کامل مقاله زیر را بخوانید.

پرایمر و چگونگی استفاده از آن 

 

اکنون به برخی از ویژگی های پرایمر خواهیم پرداخت :

1- افزایش ماندگاری آرایش

پرایمر در فرمول های مختلفی مثل کرمی، پودری و ژلی موجود می باشد. این محصول در عین حال که موجب نرمی و لطافت پوست می گردد، یک زیرسازی مناسب برای آرایش به حساب می آید. همچنین باعث می شود آرایش تان ماندگاری بیشتری داشته باشد؛ چراکه کرم پودر یا پنکیک تان روی چیزی به غیر از پوست شما فیکس شده باشد.

2- ضدپیری

در تهیه پرایمرها از محصولات ضد چروک و ضد پیری پوست استفاده می‌شود. استفاده از این محصول، برق و نشاط پوست‌های جوان و تازه را به پوست صورت شما برمی‌گرداند. با استفاده از پرایمر، پوست شما جوان و شاداب به نظر می‌رسد.

3- روشن کردن پوست

یکی دیگر از ویژگی‌های پرایمرها که البته از محصولی به محصول دیگر، متفاوت است، ویژگی روشن‌تر کردن پوست است.

گاهی پوست ما به دلایل مختلف، تیره و کدر می‌شود. زیرساز آرایش، محصول خوبی برای درخشان‌تر کردن و روشن کردن پوست است. حتی اگر پرایمر را به تنهایی استفاده کنید، می‌توانید از این ویژگی‌ آن بهره‌مند شوید.

4- نرم کننده

این محصول، نوعی نرم‌کننده پوست است. قبل از زدن کرم پودر باید از پرایمر استفاده کنید تا سطحی صاف و یکدست برای آرایش داشته باشید. نرم بودن پوست، باعث می‌شود که مواد آرایشی، به طور صاف و یکدست روی پوست قرار بگیرد و ظاهری مخملی و زیبا داشته باشد و جدا ازین این، باعث می‌شود که آرایش شما مدت بیشتری دوام داشته باشد.

5- تصحیح رنگ

قبل از آرایش، همه به دنبال تصحیح رنگ پوست هستند که پرایمر به خوبی این کار را انجام می‌‌دهد.

 

6- مرطوب‌کننده

پرایمرها خاصیت مرطوب‌کنندگی هم دارند ؛ کرم‌های مرطوب‌کننده جزو پر مصرف‌ترین محصولات مراقبت پوست هستند.

تقریبا همه با هر نوع پوستی، به مرطوب‌کننده نیاز دارند. پرایمرها می‌توانند کار مرطوب‌کننده را نیز انجام دهند. به خصوص برای روزهای طولانی و شب‌های طولانی که پوست زیر لوازم آرایشی برای ساعت‌ها باقی می‌ماند.

 

هر اطلاعاتی که شما برای استفاده از پرایمر نیاز دارید در آموزشگاه آرایشگری زنانه به شما گفته می شود.

  • قصر مانلی

آموزش رنگ کردن مو

 

رنگ کردن مو یک از روش های زیبایی خانم ها است که روی چهره آن ها بسیار تاثیر میگذارد. بعضی از خانم ها دوست دارند که خودشان دست به کار شوند و موهایشان را در خانه رنگ کنند. ما در این مقاله تمام نکاتی که برای رنگ کردن مو لازم است را به شما میگوییم.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو در خانه

قبل از اینکه شما سعی کنید موی خود را رنگ کنید, نیاز خواهید داشت که لوازم ضروری را تهیه کنید:

  • رنگ مو
  • براش رنگ
  • پیشبند مخصوص رنگ
  • دستکش لاتکس
  • مرطوب کننده لب جامد

نکاتی برای رنگ کردن مو در خانه

  1. کوتاه کردن مو

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از رنگ کردن مو ، مقداری نوک گیری کنید.اگر قسمتی از موی شما خشک و آسیب دیده باشد ، بعد از رنگ بسیار صدمه میبیند. این کار به زیبایی موی شما کمک زیادی میکند.

 

  1. شناخت درجه بندی

رنگ ها از درجه 1 تا 10 در بازار وجود دارند . رنگ درجه یک موها را تیره تر و رنگ درجه 10 موها را روشن تر می کند. درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:1- سیاه، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 - بلوند پلاتینی روشن.

  1. موهای سفید

ممکن است در بعضی از قسمت های موهایتان سفیدی داشته باشید و بخواهید آن را بپوشانید. برای موهایی که بسیار سفید شده اند ، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا 30 را روی موی سفیدتان قرار دهید و اجازه دهید تا 5-7 دقیقه بماند وسپس موها را آبکشی کنید. این کار را از جایی که سفیدترین موها را دارد آغاز کنید و سپس موها را بشویید و کامل خشک کنید .

سپس رنگ یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان را روی موها قرار دهید زیرا رنگ به دلیل وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر به نظر می رسد. موهای سفید قدرت جذب بیشتری دارند پس باید زمان گذاشتن رنگ روی مو 45 دقیقه باشد.

  1. رطوبت مو

رنگ کردن مو باعث خشکی ، شکنندگی و ریزش مو میشود. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید روغن های گیاهی مانند روغن زعفران را روی موهای خشک خود آرام بمالید تا رطوبت از دست رفته مویتان باز گردد.

  1. شماره اکسیدان

کاربرد اکسیدان ها سرعت بخشیدن به فعالیت های شیمایی در رنگ کردن مو است. سعی کنید انواع آن را بشناسید

اکسیدان 1: رنگ را به طور جزئی باز می کند.

اکسیدان 2:قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی موهای سفید را دارد.

اکسیدان 3: با کمترین میزان رنگ قدرت روشن کنندگی زیادی دارد.

 

  1. لکه های رنگ مو

ممکن است در هنگام رنگ کردن مویتان مقداری از آن روی قسمت های دیگری بریزد و رنگ بگیرد. ما به شما پیشنهاد میکنیم ، ابتدا اطراف صورت ، اطراف گوش، گردن، پیشانی و... را کرم مرطوب کننده بزنید تا پوست شما رنگ نگیرد .

سپس با حوله ای، اطراف گردن تان را بپوشانید، زیرا رنگ باعث التهاب پوست گردن می شود.

لباس خود را با یک لباس کهنه تعویض کنید زیرا ریختن رنگ بر روی لباس سبب از بین رفتن لباستان می شود.

  1. ظرف مناسب برای رنگ مو

شما بهتر است از ظروف غیر فلزی استفاده کنید و به شما پیشنهاد میکنیم یک ظرف خاص را برای این کار انتخاب کنید . ظرف های مخصوصی رنگ مو در بازار موجود است.

  1. شامپوی مخصوص رنگ

همان طور که گفتیم بعد از رنگ موهای شما آسیب پذیر تر میشود ، در بازار شامپوهای مخصوص موهای رنگ کرده وجود دارد که هم باعث تقویت مو میشود و هم رنگ مویتان را تثبیت میکند.

 

برای آموزش رنگ مو شما میتوانید در دوره های آموزش کاربرد مواد شیمیایی رنگ و مش قصر مانلی شرکت کنید.

 

  • قصر مانلی