آموزشگاه آرایشگری مراقبت و زیبایی قصر مانلی

آموزشگاه آرایشگری ارائه دهنده مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

آموزشگاه آرایشگری مراقبت و زیبایی قصر مانلی

آموزشگاه آرایشگری ارائه دهنده مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

پیوندهای روزانه

نکات مهم در آرایش چشم

دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ب.ظ

نکات مهم در آرایش چشم

 

آرایش چشم

 

آرایش چشم معمولا کار چندان آسانی نیست و نیاز به کمی مهارت دارد؛ چه شما فردی باشید که عاشق آرایش کردن هستید و در متدهای آرایشی مختلف مهارت دارید، و چه فردی باشید که تازه شروع کرده‌اید به یاد گرفتن فرآیند آرایش صورت.

به همین دلیل، بهتر است که در هر صورت چند نکته مهم را درباره نحوه آرایش چشم‌ها بدانید تا بتوانید چشم‌های خود را به زیبایی آرایش کنید. کافیست در هنگام آرایش کردن چشم‌هایتان این نکات را رعایت کنید تا خیلی زود از یک فرد تازه‌ کار، به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل بشوید.

 

نکات مهم در آرایش چشم

 

اولین قدم برای آرایش صحیح چشم این است که شکل و حالت چشم خود را بشناسید و متناسب با آن آرایش چشم خود را انجام دهید.

هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.
افراد سن بالاتر میتوانند از سایه های هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

 

 نحوه زدن سایه چشم

 

1.کمی کرم پوشاننده با نوک انگشت اطراف چشم بمالید تا حلقه های زیر چشم و یا پوست تیره دور چشم را بپوشاند.

رنگ کرم باید کمی از پوست خودتان روشن تر باشد.

 

 

2 - با برس، یک سایه چشم کمرنگ به پشت چشم بمالید. ( از محل رویش مژه ها تا زیر ابروها )

 

 

3 - از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند (مثل حرکت برف پاک کن ماشین ) به سمت گوشه درونی چین ( نزدیک بینی ) بمالید.

آنقدر این کار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود. اگر دوست دارید می توانید دو رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان ایجاد شود.

 

 

4 - با یک مداد چشم نوک تیز، پلک بالا را ( نزدیک مژه ها ) آرایش کنید ( باز هم از بیرون به سمت بینی ). بعد با یک قلم موی لب، خط را کمی مات کنید.

 

5 - حالا فقط گوشه بیرونی پلک پائین را ( تا یک سوم پلک ) خط بکشید. از همان رنگ پلک بالا استفاده کنید و باز هم با قلم موی لب، لبه ی خط را محو کنید.

 

6 - باز هم با استفاده از برس سایه چشم یک لایه دیگر از همان سایه روشن قبلی روی پلک بالا از مژه تا استخوان زیر ابرو بکشید تا همه رنگها با هم یکد ست شود.

 

7 - با یک تکه پنبه رنگهای اضافی دور و بر را پاک کنید و پنبه را با ملایمت ( مثل حالت گردگیری ) زیر چشم بکشید تا اضافه رنگ هایی که احیانا از بالا ریخته از روی صورت جمع شود.

 

 

نحوه کشیدن خط چشم

خط چشم در آرایش چشم بسیار مهم و ضروری است حتی اگر قصد استفاده از سایه چشم و ریمل هم نداشته باشید، با کشیدن خط چشم می‌توانید چشم‌های زیباتری داشته باشید.

برای شروع کشیدن خط چشم، با چشم‌های باز به سمت آینه و به طور مستقیم نگاه کنید و خط چشم را از گوشه داخلی چشم‌ها شروع کنید.

با دستتان پلک‌ها را به طرف بالا نکشید! این یک کار اشتباه است که خیلی‌ها آن را در موقع کشیدن خط چشم انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود خط چشم موج‌دار و نامتقارن شود.

درست بالای خط رویش مژه‌ها، خط چشم بکشید و امتداد آن را با هر پهنایی که دوست دارید و فکر می‌کنید که با مدل چشم‌هایتان هماهنگ است، تا انتها ادامه دهید.

در انتها هم باید کمی خط چشم را با زاویه 45 درجه و یا بیشتر به سمت بالا بکشید.

 

 

استفاده از فرمژه 

سعی کنید همیشه قبل از ریمل زدن، مژه‌های خود را با استفاده از یک فرمژه با کیفیت، کمی فر کنید.

این کار باعث می‌شود ریمل بر روی مژه‌های شما زیباتر به نظر برسد. علاوه بر این، یادتان باشد که حتما قبل از استفاده از فرمژه، مژه‌های خود را کاملا تمیز کنید و فرمژه را زیاد از حد فشار ندهید، چون ممکن است که باعث شکستن مژه‌های شما بشود.

 

استفاده از فرمژه

 

 نحوه زدن ریمل

ریمل زدن یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش کردن چشم است. دانستن طرز صحیح ریمل زدن باعث می‌شود که فرم چشم‌های شما به شکل زیبایی دگرگون شده، و مژه‌هایتان بلندتر، سیاه‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند.

علاوه بر این، اثر جادویی ریمل باعث می‌شود که چشمان شما درخشان‌تر به نظر برسند و در نتیجه، چهره جوانتری داشته باشید. در ادامه، چند نکته مهم و تکنیک کاربردی در خصوص زدن ریمل را برای شما شرح می‌دهیم.

از ریشه مژه ریمل زدن را شروع کنید؛ بهتر است که همیشه زدن ریمل را از ریشه مژه‌های خود آغاز کنید و کم کم برس ریمل را به نوک مژه برسانید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های شما بلافاصله پرپشت‌تر بشوند و علاوه بر این، روی چشم خود احساس سنگینی نکنید.

 

 

برای آموزش و یادگیری آرایش و گریم های تخصصی می توانید با آموزشگاه آرایشگری زنانه قصر مانلی تماس بگیرید و از نحوه برگزاری کلاس ها مطلع شوید.

تماس با ما

۴۴۹۵۳۴۴۵ - ۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی